Borászatok

A borkultúra újkori reneszánszát éljük, ezzel egyidőben nemcsak a borok minőségére figyelnek gazdáik, hanem egyre fontosabb számukra a borászat arculat is. Ma már jogosan várják el a vásárlók, hogy az adott bor minőségét már a csomagolás vagy borcímke láttán is meg tudják ítélni – azaz segítsen a gyors választásban. Az kezdő és a prémium borfogyasztók egyaránt keresik a következetes vizuális tartalmat.

Referenciáink

 

Borászat arculat és borarculat

Megszeretni egy bort azt is jelenti, hogy megszeretjük, vagy legalábbis megismerjük annak készítőjét is. Innentől a vásárlók tekinthetnek úgy is a borász nevére vagy a borászatra mint bormárka, hisz keresnek egy közös tartalmi vagy vizuális kulcsot. Az újabb vásárlás alkalmával sokkal könnyebb a termékbeazonosítás és egy állandó pozitív (de akár negatív!) visszacsatolás részesei lesznek. Tehát egy új bor vásárlása esetén mindig szembekerülünk nemcsak a borarculattal, hanem a borászat vagy pincészet arculatával is.

 

Miért fontos?

A vásárlói döntésmechanizmus és annak milyensége rendkívül fontos egy adott márkának és ezen felül a boriparágnak. Szoros összefüggésben áll az eladott számokkal, meghatározhat kisebb és nagyobb márketing stratégiákat. A következetes márkaimázs nemcsak a legkisebb szőlőbirtok, hanem egy ország bormarketing stratégiájában is kulcsszerepet játszik.